onsdag 12 september 2012

Baka bröd i båten

Jag tycker om att ha färskt gott bröd i båten när jag är ute och seglar. Det började med att jag bakade med brödmix i burkugn i min förra båt. Jag tyckte att mixen inte tillförde så mycket så jag gick över till att göra degen från början.
Det här receptet är inspirerat av Martin Johanssons recept "Nattjästa surdegsfrallor".
Och filmen är egentligen mest ett experiment för att se hur svårt det är att filma och redigera med min mobil. Så jag tog första bästa ämne jag kunde komma på.

2 kommentarer:

  1. Det här ska jag testa till våren i vår nya båt... mycket bra film... hur har du klippt ihop det? Något speciellt program du använt? Vi åker ner till holland imorgon för att hämta hem vår nya båt.

    SvaraRadera
  2. Tack!

    Jag har redigerat ihop det med en app i mobilen som följde med. Jag har en Samsung Galaxy S2 (just nu på service, så jag kommer inte ihåg vad appen heter).

    Lite pilligt när man ska klippa men funkade över förväntan. Det var ju mest ett experiment för att se hur det funkar att göra en film med mobilen.

    SvaraRadera