måndag 20 augusti 2012

Kickoff för ensamföretagare

Senaste veckorna har vi hört en hel del i medierna om myndigheters och statliga stiftelsers kalas, konferenser och kick-off:er. Kritik har framförts både om excesser och fel i upphandlingar. Själv undrar jag mest vad som finns i andra vågskålen, vad uppnådde de?

Min kompis Pia Boson som driver mediebyrån Bosonsbyrå i Stallarholmen har funderat en hel del kring det där med kickoff för att kraftsamla inför en ny säsong och komma igång med saker man föresatt sig men inte fått fart på. Att kickoffen verkligen blir en början på ett kreativt arbete och inte en anledning till fest och internrepresentation.

Men för oss som är ensamföretagare så känns det ju lite tomt med kick-off med sig själv. Jag ser bilden av mig själv som börjar med en avslappningsövning för att koncentrera mig, en post-it-lapp-övning i all ensamhet och sedan kanske en chokladprovning utan sällskap. Inte så kul.

Nu kör Pia igång med konceptet Kickoff för soloföretagare. Hon har bokat en villa på Svedängs gård utanför Strängnäs 7-18 september. Under ett drygt dygn bjuds det på inspiration och träff med andra soloföretagare. Förbered dig på att presentera din verksamhet och vad du erbjuder.

Mer om kickoff för för ensamföretagare på evenemangskalendern Allom.

Photo by Grant Wickes VP Businss Development Wasp Barcode Technologies. CC (BY).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar